Köpvillkor |
|
Vi på Pastry Sweden AB, Pastry Polska Sp. z o.o., Pastry Deutschland GmbH har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss gärna. |
Våra bakverk
|
De aktuella priserna anges vid respektive produkt.
På alla beställningar av färska bakverk inom Sverige ingår moms med 12%. Frakt på 99 kr tillkommer på vanliga beställningarna, 199 kr på ordertypen tårtogram idag.
Obs! Det kan förekomma spår av nötter i samtliga bakverk
|
Personuppgifter
|
När du registrerar dig som kund accepterar du att Pastry Sweden AB registrerar dina personuppgifter. Vi lämnar inte ut uppgifter till tredje part. Som kund har du rätt att begära ändring eller borttagning av dina uppgifter. Du har även rätt att få utdrag om vilka uppgifter som finns registrerade.
|
Produktbeskrivning |
Vi strävar efter att de levererade bakverken skall motsvara produktbilderna, men avvikelser kan förekomma då bakning är ett hantverk.
Tårtor för leverans samma dag granterar vi inte produktval då konditorier har olika standard sortiment.
|
Orderbekräftelse |
När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post.
|
Leveranstider |
Vi garanterar leverans önskad dag om vi har emottagit ordern enligt instruktioner för den önskade produkten. Din beställning är unik och bakas just för denna order.Om konditoriet inte får tag på mottagaren och tårtan därmed inte kan levereras blir du debiterad ändå då bakverk är färskvaror och de bakas efter det att din beställning kommit in. Vi kan till de flesta större orter i Sverige leverera under lördagar. Vi kan dock inte leverera på söndagar och helgdagar. Vi kan inte garantera tidspassning men försöker givetvis tillgodose eventuella önskemål.
Kontoret är stängt och obemannat lördagar, söndagar och helgdagar. Beställningar inkommna på lördagar, söndagar och helgdagar behandlas därav första vardagen. Det går alltid bra att kontakta oss via epost, men alla inkomna mail behandlas första vardagen efter lördag, söndag och helgdagar.
Under extrema väderförhållanden kan vi inte garantera att din beställning levereras på utsatt tid. Om vi inte lyckats att leverera kommer den istället att bli levererad så snart som möjligt.
|
Betalning och Säkerhet - Företagskund
|
Du måste vara 18 år för att kunna beställa hos Pastry Sweden AB. Du har flera betalningsalternativ att välja mellan och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga. Kort- och Direktbetalningar hanteras via DIBS betalväxel och fakturabetalningar hanteras via Klarna. Din onlinebetalning är säkrad genom att Pastry Sweden AB använder betalningstjänster från DIBS (www.dibs.se) samt Swedbank. DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Att betalningen sker på en säker sida kan du se genom att adressen på betalsidan börjar med https:// samt att det visas ett hänglås i nedre högra hörnet av din browser. Pastry Sweden AB har aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. DIBS stödjer också 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. Har du ytterligare frågor kring säkerheten eller betalningssätt är du välkommen att kontakta oss. Betalningsvillkor för faktura är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 25 kr inkl moms. Har du hävt ditt köp pga försenad leverans, återbetalas pengarna er inom 30 dagar från leveransdag, (läs villkor under Leveranssäkerhet om försenad leverans). |
Personnummer och organisationsnummer
|
Vid val av faktura som betalningsalternativ behöver vi ditt personnummer/företagets organisationsnummer för att kunna genomföra ditt köp.
|
Sekretess
|
Pastry Sweden AB behandlar all information konfidentiellt. Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen. Pastry Sweden AB lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan att ha fått tillstånd från beställaren själv.
|
Leveranssätt
|
Bakverken körs till mottagaren. Till vissa orter och byar i Sverige har vi tyvärr ingen täckning än. För närmare information kontakta kundtjänst: info@tarta.se
|
Falska beställningar
|
Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls.
|
Reklamationer
|
Om du inte är nöjd med din beställning vänligen kontakta Pastry Sweden AB (skickatarta.se) via telefonnumer 010-330 010 110 eller via e-mail info@tarta.se. Som konsument har du rätt till ersättning för eventuella returkostnader eller kostnader som uppstår på grud av fel.
Ångerrätt gäller för ej utnyttjad tjänst och måste meddelas oss i god tid före valt leveransdatum.
Pastry Sweden AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Som konsument kan man kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) om man känner sig osäker i sitt fall: tel 08-508 860 00, eller besök deras hemsida www.arn.se.
|
Företagsuppgifter
|
Pastry Sweden AB
Västra Rönneholmsvägen 66
217 41 Malmö
|
Övrigt
|
Allt material som laddas hem från hemsidan sker på egen risk.
Vi behandlar e-mail och order under våra öppettider Måndag-Fredag 09:00-16:00.
//Pastry Sweden AB, Pastry Polska Sp. z o.o., Pastry Deutschland GmbH
|